miércoles, 23 de noviembre de 2011

Eduki digitalak analogikoen gainetik

 Asier KORTABARRIA

Entzuten duzuen bezala. Telekomunikazio eta Informazioaren Gizarteko Behatoki Nazionalak (ONTSI) aurkeztutako txosten baten arabera, eduki digitalek eduki analogikoek baino gehiago fakturatu zuten lehen aldiz 2010ean, %14,1 igo eta gero.

Eduki digitalen industriak 9.125 milioi euro fakturatu zituen guztira, eta eduki analogikoenak berriz 7.878 milioi euro. Juan Junquera, ONTSI-ko presidenteak adierazi du "digitalerako pausoa krisi garaian hartu beharreko erabakia da, eta azkar hartu beharrekoa". Gauzak horrela, "pozik" azaldu da sektorearen bilakaerarekin eta nabarmendu du apustu teknologikoa egin duten enpresak gehiago hazten ari direla.
Hazi ez den sektore bakarra bideojokoena izan da, izan ere %0,4 jaitsi da. Hala ere, musika, zinea eta bideoa, ikusentzunezkoak, publikazioak eta publizitatea hazi egin dira. Arrazoia argia da, izan ere,
bideojokointza ez da oraindik online merkatura egokitu.
Ikusentzunezko industria izan da eduki analogikoetan pisu gehien hartu duena, %44 hain zuzen ere. Honen arrazoia telebista analogikoaren desagertzea eta TDT-aren inplantazioa izan dira neurri handi batean. 


Etorkizunera begira "a la carta" telebista da espektatiba oparoenak dituenak, baina sektoreak itxaropen handia du tablet-etan eta liburu elektroniko edo e-booketan ere. Bestalde, egunkari digitalek, streaming bidezko emisioek, streaming bidezko emisioek eta musika eta bideoen ordainpeko deskargek ere hazten jarraitzen dute.
Espainiarren %91,5 eduki digitalen bat kontsumitu zuen 2010-ean. Espainiarren %68-ak edukiok internet bidez kontsumitu zituzten, eta %88,9-ak sarera konektatu gabe kontsumitu zituzten. Txostenean ageri den beste datu adierazgarri bat blog-en ingurukoa da, izan ere, espainiarren %8,4-ak bere blog propioa mantentzen du.

No hay comentarios:

Publicar un comentario